Friendship

Ahad, Mac 14, 2010

14 march 2010

perjalanan menuju sebuah destinasi di banting...sebuah kg diberi nama OLAK LEMPIT..mana datangnya nama ni yer?

9.00 pagi>>bertolak dari N.Sembilan.. perjalanan pagi itu sungguh lancar dan selesa. tiada kesesakan lebuhraya...

10.00 pagi>> kami tiba di tol nilai...menunggu kereta yang lain..tapi em ade satu kereta ni memang spoil mood betul...tiba lewat dalam setengah jam menyebabkan pengantin terpaksa menunggu lama...

10.30 >> bergerak menuju ke destinasi..

11.00>> tiba di destinasi yang di tuju...masjid nur huda..olak lempit

12.30 >> kami sekeluarga bergerak ke kg kanchong darat...em syurga untuk membeli pelbagai jenis kerepek...bisnes menjual kerepek ini begitu menguntungkan sehingga saya rasa mereka ini boleh hidup dengan mewah...rumah yang besar..
destinasi seterusnya menuju ke pantai morib...tapi malangnyer pantai tu ngan renovate untuk menambahkan kemudahan untuk pengunjung...hampanya...

kami sekelurga merancang untuk pergi ke putrajaya..wah bersemangat untk menuju ke alamanda...tapi sedikit tersesat..opss..mcmner leh sesat ni..
setibanya di alamanda, hujan turun lebat..tapi nasib parkir nya berbumbung...
tempat pertama yang kami cari...food court...em laparnya biasalah kan time2 hujan macam ni..em kami makan aiskrim yang begitu sedaaaaap sekali..
sedang kami berpusing2 di dalam terlihat rimbunan pohon buluh yang tersangat2 cantik...sampaikan mama saya fikir itu buluh plastik...sangat cantik...

dari alamanda kami menuju ke masjid putrajaya...anakbuah saya begitu teruja untuk menaiki bot mengelilingi kawasan tasik..tapi saya rasa mahal sebab seorang dikenakan rm 20 bagi kanak2..dewasa rm 30...em terpaksa batalkan hasrat sebab mahal..maklumlah dengan duit sebanyak tu..macam2 boleh buat..tapi bagi yang mampu..saya rasa itu murah..lagipun budget lari kalau kami sekeluarga naik..maklumlah pertengahan bulan,gaji pun lambat lagi..jadi sedikit berjimat dari segi suka ria ini...


dah penat jalan2 kami menuju ke kajang...em cakap pasal kajang..ape lagi yang terlintas SATE la....lama benar rasa nya tak makan sate di kajang yang memang famous dengan medan sate nya...
tapi yang xbest nya..em self services...
terpaksa lah kena beratur panjang...pekerja nya ramai..tapi kenapa buat sevices yang macam nie..dah tue lak..siap ader services tax lagik...em makanan yang best hanya sate..nasi goreng pataya ..em xcedap...

tapi saya rasa sangat2 puas sebab dapat bawa keluarga saya berjalan2 sampai penat..heheheheh...yelah kerja macam saya ni susah sikit untuk mendapat cuti, jadi bile cuti dah approved..ape lagi berjalan sakan sampai kejang kaki dan otot..huhuu..

to all my family...i hope all of you enjoy with this moment together... i loike..

salam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan