Friendship

Khamis, Ogos 19, 2010

apa dah jadi ngan roslin hashim

hye readers,

tadi terbaca di akhbar tentang roslin hashim, mesti kita semua kenal kan sape roslin hashim tu? em baru jer dalam tahun ni tergempar dengan cerita perkahwinan yang bertahan hanya 12 hari, kali ini kisah perkahwinan nyer muncul lagi. Tambahan pula, mereka bertemu semasa roslin di hotel bersama raja azmi, isteri kepada jailani.

Aduhai, apakah kaum lelaki telah menyalah  gunakan kuasa talak yang ada pada mereka, takkan baru jer kahwin dah nak cerai sebab masalah -masalah yang kecil, macam tak patut jer kan. Tapi siapalah kita nak menghakimi perkara macam ni, tapi rasa macam pelik pulak. Kahwin cerai ni dah macam mainan pulak kan, kalau tak nak kawin tak payah lah berhabis duit buat kenduri dan macam-macam lagi. Tak memasal jer dapat pangkat yang paling ditakuti oleh kaum hawa, iaitu JANDA. gelaran tu bukan lah jahat, tetapi masyarakat kita sering memandangs erong terhadap perempuan yang berstatus macam ni. Mereka ni tak jahat kalau lelaki tak menggatal kan.

Mungkin bagi yang ada masalah, mereka ni boleh mendapatkan pandangan kaunseling, ataupun pakar motivasi tentang masalah yang mereka hadapi ni kan. Nanti bila dah lama sangat terpendam, timbul cerita lain pulak. Dah jadi kes bunuh sebab tekanan perasan. Tengok saje kat berita tu, sanggup bunuh isteri sendiri, simbah asid kat darah daging sendiri, apa puncanya terjadi tragedi macam ni tentunya punca tekanan,cemburu. Bahaya kan bila terjadi macam ni. Menyesal pun dah tak guna sebab semuanya dah berlaku.






1 ulasan:

  1. roslin seperti ade sial jek.. buat ape pun tak jadik.. mesti ade dosa mane mane nih.. die kene pebetui rohani die dulu...


    psst:thanks yek sebab vote aiz.. esok esok vote lagi yek.. sampai u pun menang ipod touch ^__^

    BalasPadam