Friendship

Selasa, Mei 18, 2010

Penunggu Rumah

Hye Readers,

Betul ker orang selalu jer cakap jangan biarkan rumah kita kosong lelama sampai berbulan-bulan. Tapi kekadang, betul jugak cakap orang tua-tua takut ada penuggu lain.

Ada jugak orang bagitahu supaya kita membela ikan puyu. Nape yer? Betul ker ikan puyu tu dikatakan boleh jadi pendinding rumah?Tapi kiranya ikan puyu ini, bagus juga untuk dipelihara sebab boleh elak pukau.

saper tahu pasal ikan puyu ni, jomlah share.Mana tahu, pas ni takda dah orang nak rompak rumah guna pukau segala.
ada tak yang tak pernah tengok ikan puyu? angkat tangan...hehehe..




3 ulasan:

  1. elOw..penah dgr pasal ikan puyu 2..ader skli umah kiter msuk toyol..mlm 2 ikan puyu 2 cam nak lompat keluar macam nak bagitau sesuatu..esok baru tau toyol masuk..

    pasal rumah tgal lm2 tu tak tau plak...hehe

    BalasPadam
  2. erk...xpasti..
    tp nenek ku ade btau..ikan puyu..elak kena pukau

    BalasPadam
  3. kak rumah mak akak kt kg belambak ikan puyu dalam kolam..meh la amik.. :)

    BalasPadam