Photobucket

Friendship

Selasa, Mei 18, 2010

tolong hormat orang disekeliling anda!!!

hye readers,

sekarang ni kan, dah takda ker perasaan dan nilai-nilai kemanusian dalam diri kita sebagai manusia ni. Yelah, i tengok sekarang ni, ada sesetengah orang ni dah macam takda perasaan hormat kat orang lain. kekadang kita tengok, sikap kurang sopan depan orang yang lebih tua dari kita pun banyak terjadi. nape yer terjadi perkara yang macam ni.

Kat ofis i pun ada jugak, orang yang macam ni. Masa mula-mula nak bekerja, die punya sikap memang puji habes. tapi bila dah sebulan dua kat dalam ni, baru lah kita tahu perangai die. hey, please lah. respect sikit pada yang lebih lama. Walaupun die beumur sedikit tua dari kami, tapi die tetap juga kena respect yang lain. die tunjuk sikap yang baik, baru lah orang leh baik dengan die.
Yang i bengang ni, my bos datang pun, boleh buat tak tahu jer. Kami kerja dalam satu team, sebab kan kat kau sorang orang lain kena tempias. Tolong lah. Sebelum kau masuk kat ofis kami ni, takda nyer bos strict sangat.

kat ofis ni, time takda keje, kita boleh nak surf internet ke, main games ke, tapi ada had. Takkan nak makan gaji buta jer. Bankrup la. orang lain pun kerja juga, ada blog juga, ada facebook juga, tapi takda lah sampai kerja nak tangguh-tangguh.
Photobucket





1 ulasan:

  1. yang ini aku sangggat agreee
    walaupun kau tuaaaa dari aku
    aku lagi laaama dengan kau
    takkan kau nak tanya soalan aku plak yg kene suap kat ko datang la elok2 tanya
    kata pun dah tuaaaa so be matured la skit
    bler disuruh kata kurang ajar
    bler tak suruh macam dia plak yang boss aha
    sebab tu gue malas supervise junior lagi tua aha :-)

    BalasPadam