Photobucket

Friendship

Isnin, Mei 17, 2010

JELAJAH BLOG versi 4.0 BEN ASHAARI

hello readers,

tadi ngah berblogwalking, tetiba terbaca entri baru encik ben ashaari. tapi nape die letak ben ek? mesti ada sejarah tersendiri ni.
okay kali ni, en ben nak buat jelajah blog versi 4.0 punya. betapa banyaknya versi jelajah en ben yang memang kita tabik springg kat beliau ni.
untuk joins jelajah blog ni, kita kena ikut peraturan yang telah dibuat, tak boleh main redah jer.okay.

1. Mesti ada headers Tuan Punya Segmen Jelajah..okay i dah letak.




2.nama samaran amyalisya. nama blog kembara alam maya. nape saya letak nama ini, sebab saya masih baru dalam dunia blogging ni. so kembara tu kira masih mencari-cari.bukan mencari identiti tetapi mencari sahabat-sahabat dalam dunia blog ni. dari situ saya boleh baca pelbagai tajuk dari yang kelakar kepada yang sedih. blog ini wujud pada bulan mac 2010, tergerak hati untuk menulis blog bila terbaca hanis zalikha punya blog. setiap entri yang ditulis memang best. penulisan saya didalam setiap entri berdasarkan pada pengalaman, apa yang saya lalui setiap hari, peristiwa yang berlaku disekeliling hidup saya, dan apa-apa saja yang saya rasa berguna untuk dikongsi dengan yang lain. setiap hari, saya akan berblogwalking, dan dari situ saya mula menambah kenalan satu persatu. mungkin idea dari Dahlia jOurnal juga banyak membantu dalam memberi tip. Setiap template, background, shoutmix, dan pelbagai lagi cara-cara untuk mencantikkan blog, saya belajar dari intanurulfateha. thank yer sis intan. Tutorial dari beliau ni sangat senang dan mudah difahami. so saya mencadangkan, agar blogger yang baru nak join dunia blog ni, jom kita berblogwalking setiap blogger-blogger amatur macam mr ben ashaari ni. Saya merupakan blogger partime aje disini, jadi kedang kala blur sekejap menyebabkan penulisan itu, tak dapat nak di buat setiap hari, sebab ada antara geng blogger bagi tip, kalau entri tu biarlah berisi dan bukannya sampah. Betul jugak, sebab kalau entri kita macam tak best jer, bloger lain dah taknak datang lagi, ini akan mengurangkkan traffic kat blog kita. jadi siapa yang rugi. kita jugak.

3.segmen ben ashaari ini saya dapat tahu apabila saya menjadi pengikut mr ben. jadi setiap entri baru akan keluar pada dashboard blog saya. dari situ saya terasa ingin mencuba, tetapi kadang kala terfikir jugak, boleh ke join ni, sebab saya ni masih baru. tapi bila terbaca jer Segmen jelajah versi 4.0 ni, tak salah kalau mencuba. manalah tahu, mr ben ni nak bagi tip yang dapat membantu saya dalam dunia blog yang penuh warna warni ini. sekiranya terpilih, alangkah bertuahnya badan sebab menerima kunjungan blogger yang famous. to mr ben, thank a lot sebab menyediakan ruang untuk para blogger dan membantu kami yang kerdil ini.


3 ulasan: